Η ανάλυση για τον θρίαμβο της McLaren στη Monza


Με τους εξαιρετικούς Ricciardo και Norris να σημειώνουν το 1-2 στη Monza, η McLaren επανήλθε στις νίκες, κάτι που είχε να γίνει από το 2012.

Ο αγώνας χαρακτηρίστηκε από το τρομακτικό ατύχημα με τους Verstappen με τον Hamilton στον 26ο γύρο, με το halo να σώζει τον βρετανό πρωταθλητή από τα χειρότερα.

ΣΗΜΕΙΑ ΚΛΕΙΔΙΑ

Ο οδηγός της McLaren Daniel Ricciardo κέρδισε το δραματικό Ιταλικό Grand Prix με δεύτερο το Lando Norris.

Ο αγώνας χαρακτηρίστηκε από τη σύγκρουση μεταξύ των διεκδικητών του τίτλου, Max Verstappen (Red Bull) και Lewis Hamilton (Mercedes) στον 26ο γύρο, αυτό είχε ως αποτέλεσμα την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας για αρκετούς γύρους.

Αμφότερες οι McLaren χρησιμοποίησαν την ίδια στρατηγική: Σταμάτησαν μια φορά αλλάζοντας από P Zero κίτρινη μέση σε P Zero λευκή σκληρή γόμα. Αυτή ήταν η πιο διαδεδομένη στρατηγική στον αγώνα.

Απ’ όσους χρησιμοποίησαν εναλλακτική στρατηγική, πιο ψηλά στην 3η θέση, κατετάγη ο οδηγός της Mercedes, Valtteri Bottas.

Ο σοκαρισμένος Hamilton λέει ότι το halo τον έσωσε στο τρομακτικό ατύχημα στη Monza με τον Verstappen

Εκκίνησε τελευταίος λόγω αλλαγής μηχανής (παρότι πήρε την pole την Παρασκευή) και στο πρώτο μέρος έβαλε τη σκληρή γόμα προτού αλλάξει σε μέση για το τέλος του αγώνα.  

Καθώς ήταν ο μόνος οδηγός με μέση γόμα στο δεύτερο μέρος, εκμεταλλεύτηκε τη διαφορά στο ρυθμό για να τερματίσει 3ος. Παρόμοια στρατηγική ακολουθούσε και ο Hamilton προτού εγκαταλείψει.

Η διαμόρφωση με τον κατατακτήριο αγώνα επέτρεψε σε όλους τους οδηγούς να έχουν ελεύθερη επιλογή ελαστικών στην εκκίνηση.

Όλοι τους επέλεξαν την μέση γόμα εκτός από τις Mercedes, την Alfa Romeo του Robert Kubica και την  AlphaTauri του Pierre Gasly, που αποφάσισαν να εκκινήσουν με τη σκληρή γόμα C2.

Ο καιρός ήταν ζεστός κατά τη διάρκεια των 53 γύρων του Ιταλικού Grand Prix, με τη θερμοκρασία περιββάλοντος γύρω στους 30 βαθμούς Κελσίου και τη θερμοκρασία οδοστρώματος πάνω από 40 βαθμούς Κελσίου ειδικά προς το τέλος του αγώνα.

ΠΩΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΕΡΘΗΚΕ ΤΟ ΚΑΘΕ ΕΛΑΣΤΙΚΟ

ΣΚΛΗΡΗ C2: Αυτή η γόμα ήταν το κλειδί στον αγώνα, με την πλειοψηφία των οδηγών να την χρησιμοποιούν στο τελευταίο μέρος.

Μια αξιοσημείωτη εξαίρεση ήταν ο Bottas που την χρησιμοποίησε στην αρχή του αγώνα και εν τέλει τερμάτισε 3ος.

Οι υψηλές θερμοκρασίες ευνόησαν αυτή τη γόμα και επέτρεψαν στους οδηγούς να πιέσουν στο μέγιστο χωρίς καθόλου πτώση απόδοσης από θερμική καταπόνηση (degradation).

Ο Ricciardo πήρε τον έξτρα βαθμό του ταχύτερου γύρου μ’ αυτή τη γόμα, στον τελευταίο γύρο του αγώνα.

MEΣΗ C3: Άλλη μια κρίσιμη για τον αγώνα, γόμα που χρησιμοποιήθηκε κυρίως στο πρώτο μέρος.

Επέδειξε πολύ καλή ισορροπία ανάμεσα στην απόδοση και την πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης.

ΜΑΛΑΚΗ C4: Ο μόνος που χρησιμοποίησε αυτή τη γόμα κατά τη διάρκεια του αγώνα ήταν ο οδηγός της Haas, Nikita Mazepin, που έκανε τρια πιτ στοπ. Γενικά οι συνθήκες ήταν πολύ ζεστές για να αξιοποιηθεί αυτή η γόμα στο μέγιστο.

Καλύτερος χρόνος ανά γόμα
ΣΚΛΗΡΗ C2 MEΣΗ C3
Ricciardo 1m24.812s Bottas 1m24.827s
Norris 1m24.971s Giovinazzi 1m25.718s
Pérez 1m25.156s Verstappen 1m25.808s
Μεγαλύτερη απόσταση στον αγώνα
ΓΟΜΑ ΟΔΗΓΟΣ ΓΥΡΟΙ
ΣΚΛΗΡΗ C2 Ricciardo 31
MEΣΗ C3 Giovinazzi 28



Πηγή