Μετά από επτά εβδομάδες απεργίας οι εργαζομένοι της Boeing αποφάσισαν να την σταματήσουν μετά από συμφωνία με την εργοδοσία. Οι εργαζόμενοι του εργοστασίου αποδέχθηκαν τη Δευτέρα νέα πρόταση που περιλαμβάνει αύξηση των μισθών τους.
Σύμφωνα με το Reuters, το συνδικάτο ανακοίνωσε ότι τα μέλη ψήφισαν 59% υπέρ της νέας σύμβασης, η οποία περιλαμβάνει αύξηση μισθών κατά 38% σε βάθος τετραετίας, μειώνοντας την πίεση στον νέο διευθύνοντα σύμβουλο της Boeing Κέλι Όρτμπεργκ, αφού δύο προηγούμενες προσφορές καταψηφίστηκαν τις τελευταίες εβδομάδες.
«Πρόκειται για μια νίκη. Μπορούμε να κρατήσουμε ψηλά το κεφάλι μας», δήλωσε ο Jon Holden, επικεφαλής διαπραγματευτής του συνδικάτου, στα μέλη μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων. «Τώρα είναι η δουλειά μας να επιστρέψουμε στη δουλειά».
«Είμαστε όλοι μέρος της ίδιας ομάδας»
Σε μήνυμά του προς τους εργαζόμενους της Boeing μετά την ψηφοφορία, ο Όρτμπεργκ δήλωσε ικανοποιημένος που το συνδικάτο επικύρωσε τη συμφωνία.
«Αν και οι τελευταίοι μήνες ήταν δύσκολοι για όλους μας, είμαστε όλοι μέρος της ίδιας ομάδας», είπε. «Υπάρχει πολλή δουλειά μπροστά μας για να επιστρέψουμε στην αριστεία που έκανε την Boeing μια εμβληματική εταιρεία».
Τι υποσχέθηκε η εταιρεία
Η Boeing υποσχέθηκε επίσης να κατασκευάσει το επόμενο αεροπλάνο στην περιοχή του Σιάτλ. «Ποτέ δεν μας έχουν δώσει δέσμευση» για ένα νέο αεροπλάνο πριν από την εκτόξευση, δήλωσε ο Χόλντεν.
Ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν και η εκτελούσα χρέη υπουργού Εργασίας Τζούλι Σου, η οποία διευκόλυνε τις συνομιλίες για τη σύμβαση, συνεχάρησαν τους εργαζόμενους και την εταιρεία για το αποτέλεσμα. «Αποδείξαμε ότι οι συλλογικές διαπραγματεύσεις λειτουργούν», δήλωσε ο Μπάιντεν.
Η Boeing δήλωσε ότι η Su έπαιξε καθοριστικό ρόλο στο να κινηθούν και οι δύο πλευρές προς την επίτευξη επικυρωμένης συμφωνίας.
Ο Μπάιντεν υπήρξε ιδιαίτερα υποστηρικτικός προς τα συνδικάτα ως πρόεδρος, και η ψηφοφορία των συνδικάτων έρχεται μία ημέρα πριν οι Αμερικανοί πάνε στις εθνικές κάλπες για να επιλέξουν τον διάδοχό του.
Επανέρχεται με αργούς ρυθμούς η παραγωγή
Η Boeing θα χρειαστεί τώρα εβδομάδες για να ανεβάσει την παραγωγή αεροσκαφών και να ενισχύσει τις ταμειακές ροές, με την παραγωγή του 737 MAX να αναμένεται να παραμείνει σε μονοψήφιο αριθμό ανά μήνα για κάποιο χρονικό διάστημα, σύμφωνα με δύο άτομα που έχουν ενημερωθεί για το θέμα, πολύ κάτω από τα 38 το μήνα που ήταν ο στόχος πριν από την απεργία.
Οι εργαζόμενοι μπορούν να αρχίσουν να επιστρέφουν στην κατασκευή αεροπλάνων από την Τετάρτη, δήλωσε η Διεθνής Ένωση Μηχανικών και Εργαζομένων Αεροδιαστημικής (IAM), αν και η Boeing έχει προειδοποιήσει ότι κάποιοι θα πρέπει να επανεκπαιδευτούν λόγω της παρατεταμένης περιόδου μακριά από το εργοστάσιο.
Η απεργία κόστισε στην Boeing περίπου 100 εκατ. δολάρια την ημέρα σε διαφυγόντα έσοδα, δήλωσαν αναλυτές, γεγονός που ώθησε την αεροπορική εταιρεία να αντλήσει 24 δισ. δολάρια από επενδυτές την περασμένη εβδομάδα σε μια προσπάθεια να διατηρήσει την επενδυτική της πιστοληπτική αξιολόγηση.
Αυξάνονται οι αποδοχές των εργαζομένων
Το συνδικάτο δήλωσε ότι τα μέλη του κέρδισαν μόλις τέσσερις αυξήσεις μισθών 1% τα τελευταία οκτώ χρόνια. Η Boeing δήλωσε ότι ο μέσος ετήσιος μισθός των μηχανουργών στο τέλος της νέας τετραετούς σύμβασης θα είναι 119.309 δολάρια, από 75.608 δολάρια προηγουμένως.
Η αύξηση των μισθών μπορεί να προσθέσει 1,1 δισ. δολάρια στο μισθολογικό κόστος της Boeing κατά την τετραετία, ενώ ένα μπόνους επικύρωσης 12.000 δολαρίων για κάθε μέλος του συνδικάτου μπορεί να οδηγήσει σε άλλες εκροές 396 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με τους αναλυτές της Jefferies. Πάνω από 26.000 μέλη του συνδικάτου ψήφισαν, με αποτέλεσμα η συμμετοχή να προσεγγίζει το 80%.