Τα αποκαλυπτήρια του σταθμού «Βενιζέλου» του νέου μετρό Θεσσαλονίκης γίνονται αυτή την ώρα (18:00) με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να ξεναγείται στους χώρους όπου εκτίθενται σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα που ήρθαν στο φως κατά τις εργασίες για το δίκτυο του μετρό. Η ξενάγηση γίνεται παρουσία της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου υπό την καθοδήγηση της υφυπουργού Πολιτισμού, Λίνας Μενδώνη.
Πρόκειται για μία βουτιά 30 μέτρων κάτω από τη γη, στη μακραίωνη ιστορία της πόλης, σε ένα ανοιχτό μουσείο στα επίπεδα -1 και -2 του σταθμού όπου φιλοξενείται σχεδόν το σύνολο των αρχαιοτήτων. Η αρχαιολογική έρευνα έχει φέρει στο φως τον ρωμαϊκό και ελληνιστικό δρόμο Decumanus maximus ή αλλιώς τη βυζαντινή Μέση Οδό αλλά και ένα τμήμα του αστικού ιστού της ύστερης αρχαιότητας. Ο Πρωθυπουργός θα ξεναγηθεί στον Σταθμό Βενιζέλου και θα δει από κοντά τις καινοτόμες λύσεις που βρέθηκαν και αξιοποιήθηκαν σε έκταση 1.260 τ.μ.
Τι αλλάζει στο κυκλοφοριακό τοπίο της πόλης
Το υπόγειο ταξίδι με το μετρό της Θεσσαλονίκης, από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη, δηλαδή από τη Νέα Ελβετία μέχρι και τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, θα διαρκεί 17 λεπτά μαζί με τις 13 στάσεις για να διασχίσει τα 9,8 χλμ. της διαδρομής, με τη μέση ωριαία ταχύτητα του κάθε συρμού θα είναι 40 χλμ./ώρα και μέγιστη τα 80 χλμ./ώρα.
Η αναμενόμενη ημερήσια επιβατική κίνηση στο μετρό Θεσσαλονίκης θα ανέρχεται σε περίπου 254.000 επιβάτες, με μεταφορική ικανότητα 18.000 επιβατών ανά ώρα και ανά κατεύθυνση, ενώ με την ενσωμάτωση της επέκτασης προς Καλαμαριά σε ένα χρόνο θα προστεθούν άλλοι 78.000 με 80.000 επιβάτες ημερησίως.
Η χρονική απόσταση μεταξύ των 18 συρμών που θα κινούνται στη γραμμή του μετρό θα είναι αρχικά 3,5 λεπτά και σταδιακά, με την ενσωμάτωση και των άλλων 15 νέων συρμών που θα εξυπηρετούν την επέκταση της Καλαμαριάς με πέντε σταθμούς, αυτή θα μειωθεί στο 1,5 λεπτό. Οι συρμοί είναι κατασκευασμένοι από ανακυκλώσιμα υλικά κατά 92% και σε κάθε έναν από αυτούς, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό, θα μπορούν να επιβιβάζονται 465 άτομα (καθήμενοι και όρθιοι).
Πέραν της ταχύτητας με την οποία θα μπορεί κάποιος να διασχίσει υπογείως την πόλη της Θεσσαλονίκης, με τη λειτουργία του μετρό στην πόλη υπολογίζεται θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 57.000 οχήματα λιγότερα, επιφέροντας μείωση των ρύπων CO2, κατά 212 τόνους ημερησίως.
Το κόστος του εισιτηρίου θα ανέρχεται στα 0,60 ευρώ, ενώ ειδικές κατηγορίες πολιτών, όπως αυτοί με κινητικά προβλήματα, θα μετακινούνται δωρεάν.