Αρχική Ήπειρος Το Ράλλυ Ακρόπολις επιστρέφει στο WRC

Το Ράλλυ Ακρόπολις επιστρέφει στο WRC

Οι στοχευμένες ενέργειες της ΓΓΑ, για την επιστροφή της χώρας μας στις σημαντικότερες διεθνείς αθλητικές διοργανώσεις, είχαν την καλύτερη δυνατή έκβαση στον τομέα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Η επιστροφή του Ράλλυ Ακρόπολις στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ αποτελεί γεγονός, με τις σχετικές λεπτομέρειες να ορίζονται με Μνημόνιο Συνεργασίας που υπεγράφη από τον Υφυπουργό Αθλητισμού, Λευτέρη Αυγενάκη, τον Πρόεδρο της Οργανωτικής Επιτροπής Διοργανώσεων Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, Τάκη Πουρναράκη και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του WRC Promoter, Jona Siebel. Το Μνημόνιο αυτό καθορίζει του όρους συνεργασίας του Promoter με την Οργανωτική Επιτροπή, σχετικά με την παρουσία του Ράλλυ Ακρόπολις στο πρόγραμμα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ (WRC), ως αναπληρωματικού αγώνα για το 2021.  Ταυτόχρονα, περιγράφει τα βήματα που θα ακολουθηθούν ώστε να εξασφαλιστεί, σε μόνιμη βάση, η παρουσία του εθνικού μας αγώνα στο πρόγραμμα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ τα επόμενα χρόνια (κατόπιν της απαραίτητης αξιολόγησης της οργανωτικής δομής και του σχεδιασμού του αγώνα από την Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου). Σε δήλωση του ο Υφυπουργός Αθλητισμού Λευτέρης Αυγενάκης ανέφερε: «Βρισκόμαστε στην ευχάριστη θέση να εκπληρώσουμε την υπόσχεση που δώσαμε στον ελληνικό λαό και τους φίλους του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού.  Από την πρώτη ημέρα που αναλάβαμε τα καθήκοντά μας, τονίσαμε ότι θα κάνουμε ό,τι χρειαστεί για την επαναφορά της χώρας μας, σε επίπεδο μηχανοκίνητου αθλητισμού, στη θέση που της αξίζει. Η σημερινή συμφωνία εντάσσει το Ράλλυ Ακρόπολις εκεί που πραγματικά ανήκει.  Θέλω να ευχαριστήσω τους επιτελείς του WRC Promoter για την άριστη συνεργασία και την εμπιστοσύνη που έδειξαν στο πλάνο μας, όπως και τα μέλη της Επιτροπής που δούλεψαν μεθοδικά για να έρθει το επιθυμητό αποτέλεσμα». Jona Siebel: «Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι το Ράλλυ Ακρόπολις είναι ένα εμβληματικό κομμάτι της ιστορίας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ – ιδρυτικός αγώνας του θεσμού από το 1973. Είμαστε ενθουσιασμένοι από το επίπεδο υποστήριξης και δέσμευσης από τα υψηλότερα κλιμάκια της Ελληνικής κυβέρνησης και πιστεύουμε ότι θα δούμε την επιστροφή του αγώνα στο WRC το συντομότερο δυνατό, είτε ως αναπληρωματικό αγώνα το 2021, ή σαν κανονικό αγώνα στο πρόγραμμα του 2022».

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Οργανωτική Επιτροπή Διοργανώσεων Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, που συστάθηκε με απόφαση του Υφυπουργού Αθλητισμού, Λευτέρη Αυγενάκη, έχει ήδη ξεκινήσει τη λειτουργία της για την προετοιμασία της διοργάνωσης του Ράλλυ Ακρόπολις, ενώ σήμερα διαμορφώνει τους χώρους που θα την φιλοξενήσουν με έδρα το ΟΑΚΑ.  Το 1951, από μια ιδέα μιας ομάδας οδηγών και με την βοήθεια της Shell διοργανώθηκε ένας αγώνας 1.923 χιλιομέτρων. Ένα από τα ιδρυτικά μέλη του, ως πρόεδρος της Ελληνικής Λέσχης Αυτοκινήτου και Περιηγήσεων (ΕΛΠΑ), υπήρξε ο παράγοντας του Παναθηναϊκού, Απόστολος Νικολαΐδης. Ο αγώνας ξεκίνησε από την Αθήνα και πέρασε κατά σειρά από τις πόλεις Τρίπολη, Λάρισα, Θεσσαλονίκη, Σέρρες, Καβάλα, Θεσσαλονίκη με τον τερματισμό να γίνεται στην Αθήνα. Την επόμενη χρονιά (1952) η ΕΛΠΑ αναλαμβάνει την διοργάνωση του αγώνα και το 1953 ο αγώνας γίνεται διεθνής. Το 1960 ο αγώνας συμπεριλαμβάνεται στους αγώνες του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος. Από το 1973 συμπεριλαμβάνεται στο παγκόσμιο πρωτάθλημα οδηγών και στο παγκόσμιο πρωτάθλημα κατασκευαστών του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Επίσης περιλαμβάνεται στα πανελλήνια πρωταθλήματα και κύπελλα κλάσεων, στο κύπελλο της FIA για αυτοκίνητα παραγωγής και στο παγκόσμιο κύπελλο για κατασκευαστές αυτοκινήτων τουρισμού. Το 2005, το ράλλυ Ακρόπολις ψηφίστηκε ως το καλύτερο ράλλυ. Το 2006 το κέντρο του αγώνα μεταφέρθηκε στην Αθήνα. Το service park ήταν στον χώρο του Ολυμπιακού σταδίου Αθηνών. Αυτή την χρονιά έγιναν δύο υπερειδικές στο Ολυμπιακό στάδιο, μια φορά την πρώτη μέρα του αγώνα και μια την τελευταία. Το 2007 το κέντρο του αγώνα ήταν και πάλι η Αθήνα. Το 2007 υπήρξαν 3 υπερειδικές, στο Ολυμπιακό Ιππικό Κέντρο στο Μαρκόπουλο. To 2009 διεξήχθη στο Λουτράκι Κορινθίας. Το 2011 ο διάσημος και πιο σκληρός αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος επανήλθε στο αγωνιστικό καλεντάρι της Παγκοσμίου Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου. Το 2011 το κέντρο του αγώνα ήταν το Λουτράκι, και οι ειδικές διαδρομές επεκτάθηκαν στη Φθιώτιδα, τη Βοιωτία, την Κορινθία και την Αργολίδα. Ο αγώνας ξεκίνησε στις 16 Ιουνίου κάτω από τον Ιερό Βράχο της Ακροπόλεως των Αθηνών και έληξε στις 19 Ιουνίου. Το 2012 ξεκίνησε στις 24 Μαΐου στο Ζάππειο Μέγαρο με κέντρο του αγώνα στο Λουτράκι, ακόμα το 2012 προστέθηκαν μερικές νέες ειδικές διαδρομές. Η τελετή λήξης έγινε στις 27 Μαΐου στο Club Hotel Casino Loutraki και νικητής αναδείχθηκε ο Σεμπαστιάν Λέμπ. Tο 2013 ήταν η τελευταία χρονιά που προσμετρούσε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, καθώς λόγω οικονομικών δυσχερειών και μη εξόφλησης των οφειλών προς την Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου, αποκλείστηκε από το καλεντάρι των αγώνων του Πρωταθλήματος.

Typos Epeirou
Ο Τύπος Ηπείρου, ιδρύθηκε το 2016 με ένα και μοναδικό στόχο, να προσφέρει ΕΝΤΙΜΗ, ΑΚΗΔΕΜΟΝΕΥΤΗ & ΠΟΛΥΦΩΝΙΚΗ ενημέρωση για οτιδήποτε συμβαίνει γύρω μας. Με την στήριξή σας, συνεχίζει όλο και πιο δυνατός. Σας ευχαριστούμε!

Οι τάσεις τώρα