Γιατί η Aston Martin δεν μπορεί να εξελίξει μέχρι τέλους τον κινητήρα του υπερ-αυτοκινήτου Valhalla;


Η πρόθεση της Aston Martin να κινηθεί προς την κατηγορία των hyper cars είναι σαφής και μάλιστα όχι μόνο με ένα μοντέλο αλλά με δύο, τη Valkyrie και τη Valhalla.

Και οι δύο με υβριδικά συστήματα πρόωσης, σχεδιασμένα στην πρώτη γύρω από έναν μεγάλο ατμοσφαιρικό V12 6.500 κυβικών της Cosworth και στη δεύτερη γύρω από έναν bi-turbo V6 3,0 λίτρων. Με στοιχεία από τα σύνολα της Φόρμουλα 1 και εξέλιξη -που έχει προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό- από την ίδια τη βρετανική εταιρεία.

Η οποία, λόγω και της πανδημίας του κορωνοϊού, αντιμετώπισε πέρυσι αρκετά ζητήματα τα οποία τώρα προσπαθεί να ξεπεράσει και με την είσοδο του νέου επενδυτή, του πατέρα του πιλότου της F1 Lance Stroll.

Η κατάσταση αυτή κάνει ακόμα πιο δύσκολη την ολοκλήρωση του εγχειρήματος του κινητήρα της Valhalla. Έτσι και αλλιώς η όλη διαδικασία είναι και μακροχρόνια και εξαιρετικά ακριβή, πόσο μάλλον όταν εμπλέκεται και τεχνολογία από την F1 και οι προδιαγραφές εκπομπής ρύπων γίνονται όλο και πιο αυστηρές.

Από αυτό τη σκοπιά λοιπόν η συμφωνία μεταφοράς τεχνολογίας των Βρετανών με τους Γερμανούς της Mercedes τους λύνει κυριολεκτικά τα χέρια και όχι μόνο για την περίπτωση της Valhalla.

H οποία αν όλα εξελιχθούν με βάση τη κοινή λογική δεν θα κινείται από κινητήρα της Aston Martin αλλά από έναν της Mercedes. Και μάλιστα όχι όποιον και όποιον αλλά από αυτόν που έχει επίσης καταβολές από την κορυφαία έκφραση του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Τον V6 δηλαδή των 1.600 κυβικών και των 1.000+ ίππων της Mercedes-AMG One, που είναι επίσης μέρος ενός υβριδικού συστήματος πρόωσης.

Φυσικά η χρήση του συγκεκριμένου συνόλου και από την Aston Martin θα επιφέρει για τη Mercedes και κάποιες οικονομίες κλίμακας, έστω και μικρές. Κάτι που θα ισχύσει και για τους άλλους κινητήρες της γκάμας της, που θα χρησιμοποιήσουν στο μέλλον οι Βρετανοί. Όπως για παράδειγμα στην υβριδική έκδοση του SUV της γκάμας τους, τη DBX που αναμένεται να παρουσιαστεί το 2024. Εννοείται πως και όλο το πλάνο εξηλεκτρισμού που έχουν σχεδιάσει έως το 2030 θα βασιστεί κατά κύριο λόγο σε συστήματα πρόωσης της Mercedes.



Πηγή