Τι κάνει μία εταιρεία καταναλωτικών προϊόντων σε μία έκθεση τεχνολογίας;


Μία τάση που παρατηρείται όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια -ακόμη και πριν την πανδημία του κορωνοϊού που έδωσε ώθηση στον αποκαλούμενο ψηφιακό μετασχηματισμό των… πάντων- είναι η αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών και οι δυνατότητες διασύνδεσης που προσφέρει το Διαδίκτυο προκειμένου να βελτιωθεί η εμπειρία των καταναλωτών. Κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι για τις εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την Procter & Gamble (P&G), οι ψηφιακές τεχνολογίες είναι ένας τομέας στον οποίο δίνουν όλο και περισσότερο έμφαση.

Για όσους ασχολούνται με τον τομέα των ψηφιακών τεχνολογιών, η CES, η οποία πραγματοποιείται στις αρχές κάθε χρόνου, είναι η μεγαλύτερη έκθεση του κλάδου. Μέχρι και πέρσι, πραγματοποιείτο στο Λας Βέγκας αλλά φέτος, λόγω των ειδικών συνθηκών, πραγματοποιήθηκε ψηφιακά . Αυτό δεν εμπόδισε πολλές εταιρείες να συμμετάσχουν και να παρουσιάσουν τις καινοτόμες προσεγγίσεις. Εταιρείες που δεν προέρχονται μόνο από το χώρο της τεχνολογίας αλλά και επιχειρήσεις που προσπαθούν να αξιοποιήσουν τις ψηφιακές τεχνολογίες προκειμένου να επιλύσουν ζητήματα στην καθημερινότητα των ανθρώπων.

Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η P&G, η οποία δίνει το παρών στη CES από το 2019 και φέτος δημιούργησε ένα πλήρες ψηφιακό περίπτερο με την επωνυμία “P&G LifeLab Everyday”. Πρακτικά, επρόκειτο για ένα ψηφιακό χώρο όπου ο επισκέπτης, παίρνοντας τη μορφή ενός avatar, μπορούσε να επικοινωνήσει με τους ανθρώπους της P&G με σκοπό να απαντήσουν στις απορίες του, αλλά και να παρακολουθήσει εξαιρετικά ενδιαφέροντα videos για νέα προϊόντα αλλά και καμπάνιες της εταιρείας, εκ των μεγαλύτερων παγκοσμίως στο χώρο των καταναλωτικών ειδών και γνωστή για πολυάριθμα brands που χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητα μας.

Η P&G έχει μία ιστορία άνω των 180 ετών που χαρακτηρίζεται από πολλά καινοτόμα προϊόντα. Η καινοτομία αποτελεί βασικό πυλώνα της εταιρείας και είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με την P&G, «ο επαναπροσδιορισμός των εμπειριών και η κάλυψη των προσδοκιών των καταναλωτών είναι το σήμα κατατεθέν της καινοτομίας της εταιρείας».

Αυτό ήταν και ο στόχος του φετινού LifeLab, στο οποίο μπορέσαμε να πάρουμε μία γεύση από αρκετά καινοτόμα προϊόντα που αξιοποιούν τις ψηφιακές τεχνολογίες. Όπως, για παράδειγμα, τη νέα ηλεκτρική οδοντόβουρτσα Oral-Β iO. Η ηλεκτρική οδοντόβουρτσα είναι ένα χαρακτηριστικό δείγμα του πώς μπορεί να αξιοποιηθεί η τεχνολογία για μια καθημερινή συνήθεια μας. Στην περίπτωση της Oral-B iO, η πρόκληση για τους σχεδιαστές ήταν να προσφέρουν μία ευχάριστη αίσθηση στους καταναλωτές όσον αφορά το καθημερινό βούρτσισμα, χρησιμοποιώντας καινοτόμες τεχνολογίες όπως η ενσωμάτωση του Bimodal Smart Pressure Sensor. Επιπλέον, στην Oral-B iO γίνεται ευρεία χρήση λύσεων τεχνητής νοημοσύνης (AI) προκειμένου μέσω του συνοδευτικού app, οι χρήστες να κατευθύνονται με τέτοιο τρόπο ώστε να καθαρίζουν με τον βέλτιστο και πιο αποδοτικό τρόπο τα δόντια τους.

Στο LifeLab είχαμε τη δυνατότητα να δούμε και αρκετά ακόμη καινοτόμα προϊόντα όπως το Febreze Fade Defy PLUG Air Freshener, το οποίο προσφέρει έναν νέο τρόπο για το φρεσκάρισμα του χώρου, ή το Microban που προσφέρει 24ωρη προστασία από βακτήρια. Εξίσου σημαντικό είναι και το EC30, ένα προϊόν καθαρισμού που ουσιαστικά περιορίζει σε πολύ μεγάλο ποσοστό τη χρήση υγρών και έρχεται σε ανακυκλώσιμη συσκευασία. Αντίστοιχα καινοτόμο είναι και το Dawn Powerwash Dish Spray, ένα σπρέι καθαρισμού για τα πιάτα που επίσης δεν απαιτεί τη χρήση νερού.

Καινοτομία για την προστασία του περιβάλλοντος

Τα δύο τελευταία προϊόντα δείχνουν και μία άλλη οπτική της P&G που σχετίζεται με το πώς μπορεί να συνεισφέρει στην αειφόρο ανάπτυξη και την προστασία του περιβάλλοντος. Η επίσκεψη στο χώρο του LifeLab που ήταν αφιερωμένο στην πρωτοβουλία 50L, στόχος της οποίας είναι η διασφάλιση 50 λίτρων νερού για κάθε άνθρωπο σε ημερήσια βάση, είναι ένα χαρακτηριστικό δείγμα αυτής της προσπάθειας.

Πρακτικά, οι άνθρωποι της P&G πιστεύουν και αυτό που προσπαθούν να πετύχουν είναι ότι μέσα από «μικρές» πράξεις μπορούμε όλοι μας να βοηθήσουμε στην προστασία του πλανήτη. Ξεκινώντας από τη χρήση καθαριστικών όπως το EC30 ή περιορίζοντας τη χρήση του νερού για τον καθαρισμό των πιάτων με το Dawn. Ενδεχομένως, να πρόκειται για ακόμη πιο σημαντικές καινοτομίες από ένα νέο smartphone.

Προώθηση της επιχειρηματικότητας

Ένα άλλο σημείο που είχε ενδιαφέρον στην επίσκεψη μας στο LifeLab ήταν η έμφαση που δίνει η P&G στη συνεργασία με άλλες επιχειρήσεις και κυρίως η ενίσχυση εταιρειών που δείχνουν να μπορούν να κάνουν κάτι διαφορετικό. Αυτός είναι και ο στόχος της P&G Ventures, η οποία είχε παρουσία στο LifeLab και προσπαθεί να βοηθήσει επιχειρήσεις να κάνουν το επόμενο βήμα. Επιχειρήσεις που προσπαθούν να λύσουν προβλήματα καταναλωτών, ένας στόχος που δείχνει να βρίσκεται στο επίκεντρο των προσπαθειών της P&G, όπως σημείωναν οι άνθρωποί της που συναντήσαμε κατά την πλοήγηση μας στο LifeLab σε αυτή την ψηφιακή εκδοχή της φετινής CES.

https://pglifelab.com/



Πηγή