Aegean: Η ισχυρή κεφαλαιακή βάση, της επέτρεψε να προχωρήσει χωρίς ειδική ενίσχυση


Την πεποίθηση ότι οι εργαζόμενοι και τα στελέχη της Aegean, συνέβαλαν με τον καλύτερο τρόπο, σε μία πολύ μεγάλη προσπάθεια που έχουν κάνει από την εμφάνιση της πανδημίας, εξέφρασε ο πρόεδρος της εταιρίας Ευτύχης Βασιλάκης, κατά την έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων.

Συγκεκριμένα, οι μέτοχοι της Aegean, ενέκριναν και τα τρία θέματα της γενικής συνέλευσης και συγκεκριμένα την ΑΜΚ ύψους 60 εκατ. ευρώ, την έκδοση τίτλων κτήσης μετοχών (warrants) της εταιρείας, που θα αντιστοιχούν στο 11,5% του μετοχικού κεφαλαίου μετά την αύξηση, που θα διατεθούν στο ελληνικό δημόσιο, καθώς και τις απαραίτητες τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας.

«Είμαστε περήφανοι που αντέξαμε μέχρι σήμερα», είπε ο κ. Βασιλάκης, σημειώνοντας ότι «η εταιρεία απολαμβάνει την εμπιστοσύνη με τις τράπεζες στις οποίες μπορούμε να στηριχθούμε», λέγοντας:

«Λαμβάνουμε για πρώτη φορά μία σημαντική στήριξη από το ελληνικό κράτος, που έχει ήδη στηρίξει εργαζομένους και επιχειρήσεις με οριζόντια μέτρα, λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας, και κάνει και κάτι ειδικό, όπως έχει συμβεί σε πολλά κράτη της Ευρώπης».

Συνεχίζοντας, στάθηκε στο γεγονός πως μέχρι σήμερα, ένα χρόνο από την αρχή της πανδημίας, η εταιρεία έχει αντέξει χωρίς ειδική στήριξη από το Δημόσιο, ενώ άλλες αεροπορικές αναζήτησαν κρατική στήριξη πολύ πιο γρήγορα, υποστηρίζοντας:

«Η εταιρεία είναι ισχυρή και άντεξε ένα χρόνο μόνο με τα οριζόντια μέτρα. Η ισχυρή κεφαλαιακή της βάση της επέτρεψε να προχωρήσει χωρίς ειδική ενίσχυση, ενώ τεράστιες εταιρείες στην Ευρώπη χρειάστηκαν ενίσχυση μήνες πριν».

Προσθέτοντας πως «Κάνουμε μια κοινή προσπάθεια. Οι μέτοχοι βάζουν χρήματα και οι εργαζόμενοι της εταιρείας στηρίζουν με κάθε τρόπο.

Πρόκειται για μια συνολική προσπάθεια για μια εταιρεία που συνείσφερε 300 εκατ. ευρώ σε φόρους και υποδομές το 2019, ενώ η συνεισφορά της την τελευταία δεκαετία έχει ξεπεράσει τα 2,8 δισ. ευρώ».

Κατόπιν, ο επικεφαλής της Aegean, διεμήνυσε ότι αυτό που κάνει το δημόσιο είναι μια επένδυση στην αποδοτικότητα και την ανταγωνιστικότητα του τουρισμού και της οικονομίας και αυτό έχει φανεί από την πορεία της εταιρείας, αποκαλύπτοντας ότι :

«Το γεγονός ότι σε μία χώρα σαν την Ελλάδα υπάρχει μία εταιρεία που μπορεί να αντέξει ένα χρόνο με τα οριζόντια μέτρα χωρίς ειδική στήριξη, αυτό από μόνο του πρέπει να σημαίνει κάτι όχι μόνο για το παρελθόν αλλά και για τη δυνατότητα ανάκαμψης στο μέλλον»

Για να τονίσει : «Ευχαριστούμε το κράτος για τη βοήθεια αλλά είμαστε περήφανοι για το πόσο αντέξαμε σε σχέση με άλλες εταιρείες σε αλλά κράτη. Είμαστε ευγνώμονες για τη στήριξη, αλλά είμαστε και περήφανοι για όσα έχουμε καταφέρει».

Νωρίτερα ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean, Δημήτρης Γερογιάννης, ανέφερε πως η κεφαλαιακή ενίσχυση κρίνεται απαραίτητη, καθώς ο κλάδος των αερομεταφορών βρίσκεται αντιμέτωπος με τη σοβαρότερη κρίση εν καιρώ ειρήνης, λέγοντας :

«Το 2020 έκλεισε με ζημιές 118,5 δισ. δολαρίων για τον κλάδο, ενώ όπως φαίνεται και το 2021 θα είναι μια ζημιογόνα χρονιά», προσθέτοντας πως «για την εταιρία, οι ζημιές του 2020 αναμένεται να διαμορφωθούν στα επίπεδα των 300 εκατ. ευρώ προ φόρων και μετά φόρων στα επίπεδα των 230 εκατ. ευρώ, ενώ η απώλεια του κύκλου εργασιών προσεγγίζει τα 900 εκατ. ευρώ».

Στη συνέχεια, ο κ. Γερογιάννης, διευκρίνισε ότι η πανδημία βρήκε την Aegean με εξαιρετικά υψηλά ταμειακά διαθέσιμα και σχεδόν μηδενικό τραπεζικό δανεισμό, όμως τα αποτελέσματα της πανδημίας ήταν καταστροφικά για τον κλάδο, καθώς στα ελληνικά αεροδρόμια όπως και στην υπόλοιπη Ευρώπη η επιβατική κίνηση κατέγραψε κάθετη πτώση άνω του 80%.

Όσον αφορά τις κινήσεις θωράκισης της εταιρίας, ο διευθύνων σύμβουλος υπογράμμισε ότι «δημιουργήσαμε σύστημα άμεσης και δυναμικής διαχείρισης του δικτύου.

Συνεργαστήκαμε με ελληνικές και διεθνείς αρχές για τη διαμόρφωση εκείνων των συνθηκών που θα προστάτευαν τους επιβάτες και το προσωπικό μας, προχωρήσαμε σε διαπραγματεύσεις με τους προμηθευτές μας για τη μείωση του κόστους.

Ταυτόχρονα διατηρήσαμε ακέραιη τη μεγάλη παραγγελία για τα 46 Airbus έχοντας ήδη παραλάβει τα πρώτα 8 μέσα σε αυτή τη συγκυρία».
Τέλος, εκτίμησε ότι η αρχή της ανάκαμψης για τις αερομεταφορές αναμένεται εντός του 2021 και η ομαλοποίηση εντός του 2022 και πρόσθεσε ότι με την κεφαλαιακή ενίσχυση των 180 εκατ. ευρώ, 120 εκατ. ευρώ από κρατική ενίσχυση και 60 εκατ. ευρώ από τους μετόχους, θα διασφαλίσουμε την επάνοδο της εταιρείας σε μια πορεία ανάπτυξης με το πού το επιτρέψουν οι συνθήκες».



Πηγή