Πως η φετινή Black Friday γίνεται D-day για την ελληνική αγορά


Η επάρκεια των προϊόντων και η εφοδιαστική αλυσίδα προβληματίζουν τους εμπόρους.

Σε ρυθμούς… Black Friday κινείται σήμερα η ελληνική αγορά, με γενναιόδωρες εκπτώσεις, που σε αρκετές περιπτώσεις «αγγίζουν» μέχρι και το 70%!

Αλυσίδες καταστημάτων ηλεκτρικών ειδών, ρούχων, υποδημάτων και επίπλων προσφέρουν προϊόντα σε τιμές ευκαιρίας, με σκοπό να κάνουν καλό τζίρο.

Σύμφωνα με στατιστικά προηγούμενων ετών, τα καταστήματα που πουλούν ηλεκτρικές συσκευές, έπιπλα, κουζίνες και είδη υγιεινής κάνουν τις περισσότερες πωλήσεις, δεδομένου ότι παραδοσιακά αυτή την ημέρα προσφέρουν αρκετά προϊόντα σε… τιμές κόστους, εν αντιθέσει με τα καταστήματα που αφορούν ένδυση και υπόδηση.

Πως «παίζουν» οι μεγάλοι…

Το «Vradini.gr» έκανε έρευνα, αναφορικά με τις πιο γενναιόδωρες εκπτώσεις των πολυκαταστημάτων. Τα Praktiker προσφέρουν όλους τους γωνιακούς καναπέδες με έκπτωση έως 60% και όλα τα στρώματα Zenius με έκπτωση έως 70%.

Από την άλλη, η IKEA θέλησε να επενδύσει περισσότερο στα χριστουγεννιάτικά προϊόντα, καθώς τα προσφέρει όλα 20% φτηνότερα. Άλλωστε, όπως προκύπτει από έρευνα που ακολουθεί, ένα σημαντικό ποσοστό των καταναλωτών έχει σκοπό να αξιοποιήσει τη σημερινή ημέρα για αγορές που αφορούν στις γιορτές.

Μία άλλη μεγάλη εταιρεία με είδη σπιτιού, τα Leroy Merlin, κάνουν έκπτωση 20% στους ταχυθερμαντήρες και ορισμένα έπιπλα.

Όσον αφορά στα καταστήματα με ηλεκτρονικά είδη, η Media Markt ποντάρει περισσότερο στις αγορές του νεανικού κοινού, αφού οι εκπτώσεις στις τηλεοράσεις φτάνουν το 70%, ενώ οι καταναλωτές έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν προϊόντα που έχουν να κάνουν με το διαδίκτυο, gaming, ήχο και προσωπική φροντίδα έως και 60% φτηνότερα.

Από την πλευρά του, ο ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ δεν θα μπορούσε να μην κάνει προσφορές, καθώς πουλά όλες τις λευκές συσκευές BOSCH, SIEMENS, PITSOS και NEFF με 30% έκπτωση.

Πρόκληση η εφοδιαστική αλυσίδα

Παρά το γεγονός ότι η Black Friday φέτος δεν γίνεται υπό συνθήκες lockdown, όπως πέρσι, η επάρκεια προϊόντων στα ράφια, εξαιτίας των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα και τα μέτρα για τον περιορισμό της πανδημίας, προβληματίζουν την αγορά.

Ένας από τους λόγους που συμβαίνει αυτό είναι επειδή τα κρούσματα του κορωνοϊού εξακολουθούν να είναι στο «κόκκινο», γεγονός που σίγουρα δεν θα διευκολύνει τις δια ζώσης αγορές, στις οποίες δημιουργείται συνωστισμός.

Για αυτό τον λόγο, οι επιχειρήσεις ποντάρουν αρκετά στις ηλεκτρονικές αγορές, ενώ την ίδια στιγμή καλούνται να αποφύγουν τα προβλήματα στις παραδόσεις, κάτι που συνέβη πέρσι.

Online VS offline αγορές

Το 59% των Ελλήνων έχει σκοπό να πραγματοποιήσει αγορές σήμερα, όπως προκύπτει από έρευνα της Sitecore. Μάλιστα, οι περισσότεροι καταναλωτές θα εκμεταλλευτούν την Black Friday, προκειμένου να κάνουν τα χριστουγεννιάτικα ψώνια τους.

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, το 41% των καταναλωτών δήλωσε ότι θα συνδυάσει τόσο διαδικτυακές όσο και δια ζώσης προσφορές. Όσον αφορά στο νεανικό αγοραστικό κοινό, η «ζυγαριά» γέρνει προς τις online αγορές.

Βάσει των αποτελεσμάτων της έρευνας, αγορές που αφορούν ταξίδια και παιχνίδια θα γίνουν κατά κύριο λόγο διαδυκτιακά, ενώ οι αγορές που έχουν να κάνουν με ένδυση και προϊόντα ομορφιάς θα γίνουν με επίσκεψη σε κατάστημα.

Επίσης, αξιοσημείωτο ποσοστό καταναλωτών (65%) δήλωσε ότι βάζει σε προτεραιότητα τις εκπτώσεις και τις προσφορές όταν κάνει online αγορές, ενώ σχεδόν οι μισοί (45%) δηλώνουν ότι αναζητούν προσφορές που δίνονται αποκλειστικά σε μέλη προγραμμάτων loyalty.

Παράλληλα, ένα σημαντικό ποσοστό των νεότερων ηλικιών σκοπεύει να κάνει τις αγορές του μέσω βιντεοκλήσης, εστιάζοντας στην αγορά limited edition προϊόντων και υπηρεσιών που μπορεί να απολαύσει όλη η οικογένεια.

De olho na Black Friday, especialistas dão dicas e alertam consumidores  sobre compras

Το κοινό στην Ελλάδα είναι μοιρασμένο μεταξύ αυτών που περιμένουν οργανωμένα την Black Friday (53% δήλωσαν ότι θα προγραμματίσουν τι θα ψωνίσουν, με ή χωρίς προετοιμασία π.χ. λίστα, έρευνα αγοράς κτλ) ενώ το 45% των ερωτηθέντων δεν θα προγραμματίσει τι θα αγοράσει και θα αναζητήσει απλώς τις καλύτερες προσφορές.

Ορισμένοι δεν θα αγοράσουν κάτι σήμερα, είτε επειδή βρίσκουν εκπτώσεις καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς είτε γιατί θεωρούν ότι θα προμηθευτούν πράγματα που δεν έχουν ανάγκη.

Σημειώνεται ότι υπάρχει και ένα 18% που δηλώνει ότι δεν έχει σκοπό να ψωνίσει σήμερα, καθώς θεωρεί ότι η Black Friday τού φαίνεται παρωχημένη ως ιδέα, ενώ συνδέεται με την υπερκατανάλωση.

Συστάσεις στους καταναλωτές

Καταναλωτικές ενώσεις ζητούν από τους πολίτες να κάνουν υπεύθυνες αγορές, ενώ καλό είναι να έχει προηγηθεί έρευνα αγοράς και να έχει αξιολογηθεί η τιμή του προϊόντος σε σχέση με την ποιότητά του.

Από τη μεριά της, η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων απευθύνει συστάσεις σε καταναλωτές, προκειμένου να αποφύγουν προβλήματα κατά τη διαδικασία παραλαβής των ηλεκτρονικών παραγγελιών τους.

Για την ακρίβεια, οι καταναλωτές συνίσταται πριν από την επιβεβαίωση της παραγγελίας από ηλεκτρονικό κατάστημα να ενημερώνονται για τη διαθεσιμότητα του προϊόντος, τη συνεργαζόμενη επιχείρηση ταχυμεταφορών, τον εκτιμώμενο χρόνο παράδοσης, τη δυνατότητα ειδοποίησής τους σχετικά με την ακριβή ημέρα που θα παραληφθεί και τον αριθμό αποστολής της.

Επιπλέον, προτείνεται να παρακολουθούν την πορεία παράδοσης της παραγγελίας τους από το σύστημα εντοπισμού (tracking system) στην ιστοσελίδα της εταιρίας ταχυμεταφορών.



Πηγή