Ιατρικός Σύλλογος Πειραιά: Το ιδιωτικό ιατρείο, δεν είναι μπόνους


Προτάσεις σε τέσσερις άξονες διατύπωσε ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Πειραιά, Νικόλαος Πλατανησιώτης, για το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υγείας «Δράσεις δημόσιας υγείας – Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας», κατά την ακρόαση των φορέων από την αρμόδια Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής.

Η επεξεργασία του νομοσχεδίου ολοκληρώθηκε την Πέμπτη (04/04/2024) στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής.

Χθες, κατά την ακρόαση των φορέων, ο πρόεδρος του ΙΣΠ, κ. Πλατανησιώτης ζήτησε να υπάρξουν αλλαγές στο νομοσχέδιο και κατέθεσε προτάσεις σχετικά με την απασχόληση γιατρών του ΕΣΥ στον ιδιωτικό τομέα, την πρόβλεψη για αυτεπάγγελτη άσκηση πειθαρχικής δίωξης εις βάρος μελών των Διοικητικών και Πειθαρχικών Συμβουλίων τόσο σε Ιατρικούς Συλλόγους, όσα και στον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο, τη δυνατότητα διεξαγωγής εμβολίων Covid-19 από τους φαρμακοποιούς, καθώς και τη συμμετοχή εκπροσώπων Ιατρικών Συλλόγων στη Γενική Συνέλευση του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου, ακόμα κι αν δεν έχουν εξοφλήσει οφειλόμενες εισφορές.

Για τη δυνατότητα των γιατρών του ΕΣΥ να ασκούν και ιδιωτικό έργο και την αντίληψη ότι θα αποτελούσε κίνητρο για τις παραμεθώριες περιοχές, ο πρόεδρος του ΙΣΠ ανέφερε: «Απ’ ό,τι έχω ακούσει, τουλάχιστον σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις με κυβερνητικά στελέχη, με τον τρόπο αυτό δίδεται ένα οικονομικό μπόνους στους γιατρούς για να πάνε στην περιφέρεια και κυρίως στα νησιά.

Δεν είναι καθόλου “μπόνους” η δυνατότητα να ανοίξει κάποιος ένα ιδιωτικό ιατρείο, το οποίο έχει πάρα πολλά έξοδα και με έναν περιορισμένο πληθυσμό. Αν θέλετε να ενισχύσουμε πραγματικά την παραμεθόριο περιοχή, την περιφέρεια και τα νησιά, θα σας πω επιγραμματικά και να συζητήσουμε εκτενέστερα σε άλλη στιγμή κάποιες προτάσεις».

Για την πραγματική ενίσχυση των κινήτρων, ώστε να καλυφθούν κενά σε παραμεθώριες περιοχές, ο κ. Πλατανησιώτης πρότεινε μεταξύ άλλων τη δυνατότητα συνυπηρέτησης και την αξιοποίηση των χώρων των Κέντρων Υγείας για τη δημιουργία υποδομών φιλοξενίας των γιατρών: «Παραδείγματος χάριν, ένας γιατρός ο οποίος θα πάει με ειδικότητα σε ένα νησί ή σε μία απομακρυσμένη περιοχή, η ηλικία του θα είναι τουλάχιστον 35 έως 38 ετών, πιθανότατα παντρεμένος και πιθανότατα με ένα παιδί. Αν σκεφθούμε ότι στην Κάλυμνο η βενζίνη κοστίζει 2 ευρώ και 20 λεπτά ενώ το κόστος ζωής είναι περίπου κατά 30% ακριβότερο από την Αθήνα και επιπροσθέτως υπάρχει έλλειψη κατοικίας, σε ποιο κίνητρο αναφερόμαστε. Να θυμηθούμε τη συνάδελφο – αναισθησιολόγο, η οποία πήγε πέρυσι στην Μήλο και αναγκάστηκε να παραιτηθεί διότι δεν βρήκε σπίτι. Με αυτά τα δεδομένα και γνωρίζοντας ότι τα περισσότερα Κέντρα Υγείας έχουν πολύ μεγάλους περιβάλλοντες χώρους, ας εξετάσουμε σοβαρά τη δημιουργία κατοικιών για το συναδέλφους, το ιατρικό και παραϊατρικό προσωπικό, να δοθούν οικονομικά κίνητρα, καθώς και η δυνατότητα που καλύπτει σήμερα τους αστυνομικούς και τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, η οποία επιτρέπει τη συνυπηρέτηση. Κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται ακόμα. Επίσης θα μπορούσε κατ’ εξαίρεση κάποιας διάταξης, να προσληφθούν για ορισμένο χρόνο ο ή η σύζυγος του γιατρού στο Δήμο ή στην Περιφέρεια, όπου υπάρχουν δεκάδες κενές οργανικές θέσεις, ώστε να υπάρχει ένας δεύτερος μισθός και να είναι ένα πραγματικό οικονομικό κίνητρο για να πάνε οι συνάδελφοι στην επαρχία».

Ως προς τους εμβολιασμούς κατά της covid-19 στα φαρμακεία, ο κ. Πλατανησιώτης τόνισε πως ο Σύλλογος δεν έχει αντίρρηση για τη διενέργεια των εμβολιασμών από φαρμακοποιούς, όμως θα πρέπει τα φαρμακεία να διαθέτουν κατάλληλους χώρους για να κάνουν εμβόλια, όπως συμβαίνει με τα ιατρεία που διαθέτουν χώρους αντισηψίας και άλλους βοηθητικούς χώρους.

Τέλος, για το θέμα των πειθαρχικών, ο πρόεδρος του ΙΣΠ υποστήριξε πως «είναι αδιανόητο όποιος έχει την πλειοψηφία στο Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου να μπορεί και να παραπέμπει οποιοδήποτε μέλος χωρίς να υπάρχει καταγγελία. Νομίζω πως αυτή η διάταξη πρέπει να αποσυρθεί άμεσα. Δεν μπορούμε να καταλάβουμε ποιοι είναι οι λόγοι που ζητήθηκε αυτή η διάταξη. Επαναλαμβάνω ότι περιλαμβάνεται η πρόνοια περί παραπομπής μέλους από την πλειοψηφία του Διοικητικού Συμβουλίου στο Ανώτατο Πειθαρχικό χωρίς καταγγελία. Επομένως μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέτρο εκβιασμού απέναντι στους Ιατρικούς Συλλόγους ή προς τα μέλη τους. Το δεύτερο που δεν καταλαβαίνουμε είναι η δυνατότητα συμμετοχής συλλόγων σε ψηφοφορία παρότι μπορεί να μην είναι ταμειακώς τακτοποιημένα. Ακόμα και στο τελευταίο σωματείο της γειτονιάς, για να μπορέσει να ψηφίσει κάποιος πρέπει να είναι ταμειακώς εντάξει. Θα θέλαμε πολύ να γνωρίζουμε τι υποκρύπτεται πίσω απ’ αυτήν την πρόταση, οπότε νομίζουμε ότι αυτό και πρέπει να αποφευχθεί».

Θα πρέπει να σημειωθεί, πως ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, στο τέλος της χθεσινής συνεδρίασης αφαίρεσε από το νομοσχέδιο εξ ολοκλήρου το άρθρο 35 που αναφέρεται στη δυνατότητα εκκίνησης της πειθαρχικής προδικασίας από το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου, ανεξαρτήτως της υποβολής καταγγελίας. «Μετά την ακρόαση των φορέων και όσα ακούστηκαν έχω αποφασίσει να αφαιρέσω το άρθρο 35, αφ΄ης στιγμής υπάρχει μεγάλη διαφωνία μεταξύ των ιατρικών συλλόγων και του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου. Ακούσαμε εδώ τη διαφωνία του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών, του Ιατρικού Συλλόγου Πειραιώς, του Ιατρικού Συλλόγου Πατρών και του Ιατρικού Συλλόγου Καλύμνου. Είναι και άλλοι ιατρικοί σύλλογοι που διαφωνούν και άρα δεν υπάρχει consensus, όπως στην αρχή θεωρούσα για το άρθρο αυτό. Εμένα σκοπός της νομοθεσίας δεν είναι να φέρω τους γιατρούς να τσακώνονται μεταξύ τους», είπε ο υπουργός Υγείας. Επίσης, αφαίρεσε από το νομοσχέδιο και την παράγραφο 4 του άρθρου 65 που καταργούσε την πρόβλεψη ότι «ιατρικός σύλλογος δεν δικαιούται να συμμετέχει με εκπροσώπους του στη Γενική Συνέλευση του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου αν, τριάντα ημέρες πριν από τις αρχαιρεσίες, δεν είναι οικονομικά τακτοποιημένος».





Source link