Σούπερ μάρκετ: «Μοχλός» ανάπτυξης τα νησιά στη «μάχη» του τζίρου


Στη δυναμική των νησιών, λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης στη χώρα μας που δίνει ώθηση στην κατανάλωση, «επενδύουν» οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, οι οποίες συνεχίζουν να αναπτύσσονται στις νησιωτικές περιοχές της χώρας.

Τα νησιά, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της NielsenΙQ, αναπτύσσονται με διψήφιους ρυθμούς κάτι που αποδίδεται αφενός στην αυξημένη τουριστική κίνηση αφετέρου στις μεγαλύτερες συγκριτικά ανατιμήσεις που έχουν παρατηρηθεί σε σχέση με την ηπειρωτική Ελλάδα. Έτσι, ενώ το 2023 ο συνολικός τζίρος της αγοράς αυξήθηκε κατά +9,3%, το αντίστοιχο ποσοστό για την Κρήτη και τα Νησιά του Ιονίου και Αιγαίου διαμορφώθηκε στο +12,9% και +14 % αντίστοιχα.

Σημειώνεται πως τα νησιά του Ιονίου και του Αιγαίου έχουν συνεισφέρει στις συνολικές πωλήσεις του λιανεμπορίου τροφίμων κατά 8,4%, ωστόσο κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, έφτασαν ακόμη και στο ποσοστό του 11,2%, κατά το διάστημα μεταξύ 17 Ιουλίου και 12 Αυγούστου του 2023. Παράλληλα με βάση τα ίδια στοιχεία, λόγω των καταναλωτικών συμπεριφορών κατά την περίοδο του καλοκαιριού ενισχύονται οι πωλήσεις και σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, όπως σε αλκοολούχα ποτά (λικέρ, ρούμι, ούζο), το εμφιαλωμένο νερό και τα αντιηλιακά.

Οι επενδύσεις των τελευταίων ετών από πλευράς των μεγάλων αλυσίδων του κλάδου, επιβεβαιώνουν τη δυναμική των νησιωτικών περιοχών. Στο επίκεντρο βρίσκεται τόσο η Κρήτη όσο και προορισμοί των Κυκλάδων αλλά και νησιά του Ιονίου ενώ η διεύρυνση της παρουσίας τους, πραγματοποιείται είτε μέσω εξαγορών τοπικών αλυσίδων, είτε με τη δημιουργία νέων καταστημάτων. Όπως για παράδειγμα οι κινήσεις της Μασούτης την προηγούμενη διετία, αφενός με τη συμφωνία της με τη ΣΥΝΚΑ μέσω της οποίας απέκτησε πρόσβαση τόσο στην Κρήτη όσο και σε Κέρκυρα και οι Κυκλάδες, αφετέρου με την εξαγορά 5 καταστημάτων της εταιρείας «Αφοί Ιωάννου Δεναξά ΕΠΕ» με δραστηριότητα σε Μύκονο και Σαντορίνη. Μέσω εξαγορών ενίσχυσε επίσης την παρουσία της στην Κρήτη η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, η οποία απέκτησε τα 17 καταστήματα του ομίλου Μαθιουδάκης σε Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο αλλά και την αλυσίδα Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες.

Από την άλλη πλευρά, μέσω οργανικής ανάπτυξης, αναπτύσσονται τα τελευταία χρόνια στα νησιά δημιουργώντας νέα καταστήματα στο δίκτυο τους οι αλυσίδες, Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Lidl και My Market. Για την τελευταία μάλιστα η Κρήτη και συγκεκριμένα το Ηράκλειο αποτελεί μία περιοχή στην οποία εστιάζει το επόμενο διάστημα ώστε να αναπτύξει καταστήματα λιανικής, πέραν εκείνων της χονδρικής που διαθέτει ο Όμιλος ΜETRO στο νησί, με τα Metro Cash & Carry.





Source link