Την ανάγκη εκσυγχρονισμού του θεσμικού πλαισίου που διέπει τη χορήγηση του επιδόματος απολύτου αναπηρίας αναδεικνύει ο Βουλευτής Ιωαννίνων, Γιώργος Αμυράς, καταθέτοντας Κοινοβουλευτική Ερώτηση προς την Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, κα Νίκη Κεραμέως.
Όπως επισημαίνεται στην Ερώτηση, η συνεχής αύξηση των περιστατικών άνοιας, της νόσου Alzheimer και άλλων σοβαρών νευροεκφυλιστικών παθήσεων καθιστά επιτακτική την προσαρμογή της ασφαλιστικής νομοθεσίας στα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα και στις πραγματικές ανάγκες των ασθενών και των οικογενειών τους. Δυστυχώς, το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο εξακολουθεί να στηρίζεται σε διατάξεις που θεσπίστηκαν πριν από δεκαετίες, με αποτέλεσμα να αποκλείονται από τη σχετική παροχή άτομα τα οποία, παρά το γεγονός ότι παρουσιάζουν πλήρη αδυναμία αυτοεξυπηρέτησης και έχουν ανάγκη συνεχούς επίβλεψης και φροντίδας, δεν εμπίπτουν στις υφιστάμενες προϋποθέσεις χορήγησης του συγκεκριμένου επιδόματος.
Ο κ. Αμυράς ζητά από το Υπουργείο να επανεξετάσει το ισχύον πλαίσιο, ώστε να διασφαλιστεί η ίση μεταχείριση όλων των ατόμων που έχουν ανάγκη διαρκούς φροντίδας, καθώς και να εκπονηθεί ειδική μελέτη για το οικονομικό κόστος που επωμίζονται οι οικογένειές τους, προκειμένου να επανασχεδιαστούν οι σχετικές προνοιακές παροχές.
Σε δηλώσεις του ο κ. Αμυράς αναφέρει: «Η άνοια και οι σοβαρές νευροεκφυλιστικές παθήσεις δεν στερούν μόνο τη μνήμη και την αυτονομία των ανθρώπων. Δοκιμάζουν ολόκληρες οικογένειες. Σήμερα υπάρχουν άνθρωποι, οι οποίοι χρειάζονται συνεχή φροντίδα και επίβλεψη, όμως δεν απολαμβάνουν την ίδια προστασία που παρέχεται σε άλλες κατηγορίες ασθενών. Η κοινωνική ισότητα επιβάλλει ένα σύγχρονο και δίκαιο θεσμικό πλαίσιο που θα ανταποκρίνεται στις σημερινές συνθήκες και θα στηρίζει ουσιαστικά, τόσο τους ασθενείς, όσο και τις οικογένειές τους.»