Τη Μοσάντ δείχνει δημοσίευμα του Reuters για την κατασκευή και προμήθεια στον Λίβανο των βομβητών που «ακρωτηρίασαν» την Χεζμπολάχ.
Σχεδόν ένα μήνα μετά το εντυπωσιακό χτύπημα στη Χεζμπολάχ, το Reuters επικαλούμενο πηγές από το περιβάλλον την οργάνωση αποκαλύπτει πως μεθόδευσε την επίθεση.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η Μοσάντ γνώριζε πολύ καλά τον τρόπο που κινούνταν η σιιτική οργάνωση και λόγω των αυξημένων μέτρων ασφαλείας, αποφάσισε η ίδια να κατασκευάσει τη δική της μπαταρία.
Η συγκεκριμένη μπαταρία παγιδεύτηκε με 6 γραμμάρια από την εξαιρετικά ισχυρή εκρηκτική ύλη «PETN» (pentaerythritol tetranitrate).
Πέρα από αυτό, το Ισραήλ τοποθέτησε ως επιταχυντή, μία εξαιρετικά εύφλεκτη πλαστική ύλη ανάμεσα στα εκρηκτικά και στους δύο πόλους της μπαταρίας.
Η Μοσάντ δημιούργησε με αυτόν τον τρόπο ένα «σάντουιτς» που δεν περιείχε μεταλλικά στοιχεία. Η λεπτομέρεια αυτή έκανε μάλιστα τη διαφορά καθώς κατά τον έλεγχο με ανιχνευτές μετάλλων που έκανε η Χεζμπολάχ, δεν βρήκε καμία ανησυχητική ένδειξη.
Αφού πέρασε τον έλεγχο της Χεζμπολάχ, τα πακέτα μεταφέρθηκαν σε ασφαλείς τοποθεσίες και διανεμήθηκαν στα μέλη της σιιτικής οργάνωσης, με το αποτέλεσμα να είναι γνωστό πλέον σε όλον τον κόσμο.
Σύμφωνα και πάλι με το Reuters, η Μοσάντ φαίνεται πως σχεδίασε πολύ μεθοδικά το κάθε βήμα για να πλήξει την Χεζμπολάχ, παίζοντας σοβαρό ρόλο σε αυτό και η εταιρεία από την Ταϊβάν που είχε την αποκλειστική διάθεση των βομβητών σε ολόκληρο τον κόσμο.
Είναι γνωστό πως η Μοσάντ δημιούργησε μία εταιρεία με έδρα την Βουδαπέστη αλλά αυτό συνέβη μόνο για να καταφέρουν οι μυστικές υπηρεσίες του Ισραήλ να προσεγγίσουν την εταιρεία στην Ταϊπέι.
Πράκτορες της Μοσάντ παρίσταναν ανθρώπους από την εταιρεία που μάλιστα είχαν κατασκευάσει μία νέα μπαταρία πολύ μεγάλης διάρκειας. Τότε ακριβώς έκλεισαν ραντεβού με τον ιδιοκτήτη της «Apollo Systems» για να ζητήσουν συνεργασία.
Ο ιδιοκτήτης της εταιρείας δεν εντυπωσιάστηκε από τον σχεδιασμό της μπαταρίας αλλά εν τέλει δέχθηκε να βάλει τον συγκεκριμένο κωδικό στον κατάλογο με τα πρόσθετα προϊόντα που οι πελάτες του θα μπορούσαν μετά από παραγγελία να πάρουν στα χέρια τους.
Ο ίδιος ωστόσο δεν έλαβε και δεν έστειλε ποτέ τις φονικές μπαταρίες σε πελάτες ή και στην ίδια τη Χεζμπολάχ, κάτι που υποστήριξε από την πρώτη στιγμή που έγιναν οι εκρήξεις στην Βηρυτό.
Η Μοσάντ για να «πουλήσει» την ιστορία με τις αθώες μπαταρίες, έκανε «ηλεκτρονική εκστρατεία» για να διαφημίσει τις δυνατότητες του προϊόντος.
Οι μπαταρίες λοιπόν ξεκίνησαν να διαφημίζονται ως «must have» σε πολλές σελίδες πώλησης, με αποτέλεσμα τελικά η Χεζμπολάχ να τις επιλέξει.
Η «αθώα» απόφαση αυτή της Χεζμπολάχ, έμελλε να αλλάξει μια για πάντα την οργάνωση, τουλάχιστον με τη δομή και την μορφή όπου την ξέραμε μέχρι εκείνη τη στιγμή.