Κάθε χρόνο τέτοια εποχή ξεκινά η συζήτηση για τη Black Friday, την ημέρα που περιμένουν οι έμποροι, αλλά και αρκετοί καταναλωτές.
Οι επιχειρήσεις κρατούν χαμηλά τον πήχη των προσδοκιών για το τι θα βρουν μπροστά τους ενόψει των μεγάλων εκπτωτικών γεγονότων του φθινοπώρου.
Black Friday: Πώς πορεύονται οι επιχειρήσεις προς τα εκπτωτικά events του φθινοπώρου
Για το 2024, η Black Friday θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή, 29 Νοεμβρίου.
Αγορές την Black Friday
Τα τελευταία χρόνια που η μόδα της Black Friday πέρασε και τα ελληνικά σύνορα, δεν είναι λίγοι όσοι επιλέγουν να κάνουν αρκετά νωρίτερα τις αγορές τους σε χριστουγεννιάτικα δώρα, επωφελούμενοι από τις προσφορές.
Η πλειονότητα των ελλήνων καταναλωτών προτίθεται να πραγματοποιήσει αγορές κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων της Black Friday (77% σε σύγκριση με 70% σε όλες τις χώρες συνολικά), ενώ το 70% έχει ήδη ένα σαφές πλάνο αγορών για την περίοδο αυτή, σε σύγκριση με 68% σε όλες τις χώρες συνολικά.
Όσο για τις κορυφαίες προτιμήσεις σε προϊόντα που ενδιαφέρονται να αγοράσουν οι καταναλωτές, αυτές είναι τα ηλεκτρονικά είδη (55%), τα είδη ένδυσης και υπόδησης (52%) και τα προϊόντα ομορφιάς (25%).
Το 69% των καταναλωτών σκοπεύει να επενδύσει σε αγορές υψηλής αξίας, όπως ηλεκτρικές συσκευές, κοσμήματα και έπιπλα, με την προτίμηση των ελλήνων καταναλωτών να στρέφεται στις ηλεκτρονικές αγορές.
Γιατί όμως τη λέμε Black Friday;
Παρά το γεγονός ότι το όνομα είναι πλέον συνδεδεμένο με προσφορές και εορταστικές εκπτώσεις, οι συνειρμοί δεν ήταν πάντα τόσο χαρούμενοι. Σύμφωνα με το NBC News, ο όρος προέρχεται στην πραγματικότητα από τη δεκαετία του 1950.
Η αστυνομία στη Φιλαδέλφεια κατήγγειλε ότι την επομένη της Ημέρας των Ευχαριστιών, υπήρξε μια τεράστια εισροή αγοραστών στην πόλη που έγινε τόσο χαοτική που η αστυνομία αναγκάστηκε να φέρει τον έλεγχο του πλήθους και το χαρακτήρισε ως «Μαύρη Παρασκευή».
Ο όρος κέρδιζε δυναμική με κάθε χρόνο, προς μεγάλη απογοήτευση των λιανοπωλητών, και προσπάθησαν, ε, πολύ δημιουργικά να τον μετονομάσουν σε «Μεγάλη Παρασκευή». Ωστόσο, αυτό απέτυχε χωρίς έκπληξη.
Έπειτα, οι έμποροι λιανικής έλεγξαν την αφήγηση και αποφάσισαν ότι το «μαύρο» στη Μαύρη Παρασκευή δεν αναφερόταν σε μια μαύρη μέρα τρελαμένων αγοραστών, αλλά σε μια μέρα που οι αγοραστές είναι «in the black».
Για όσους δεν γνωρίζουν, το «in the black» είναι μια οικονομική φράση που χρησιμοποιείται συχνά για να περιγράψει μια επιχείρηση που αποδίδει καλά οικονομικά και κερδοσκοπεί, σε αντίθεση με μια επιχείρηση «στο κόκκινο», που δυσκολεύεται οικονομικά και δεν κερδίζει.