Με αφορμή την προβολή της ταινίας «Μονομάχος 2», η πλατφόρμα ενοικίασης καταλυμάτων Aibnb δίνει τη δυνατότητα σε 16 τουρίστες να μονομαχήσουν εντός του Κολοσσαίου, προκαλώντας αντιδράσεις στη Ρώμη.
Η Airbnb βέβαια, δεν απέκτησε από μόνη της πρόσβαση στην αρένα του Κολοσσαίου. Πλήρωσε 1,5 εκατομμύρια δολάρια στο Αρχαιολογικό Πάρκο Κολοσσαίου, που διαχειρίζεται το ηλικίας σχεδόν 2.000 ετών μνημείο προκειμένου να πραγματοποιήσει τη συγκεκριμένη προωθητική ενέργεια.
«Θα νιώσετε την αδρεναλίνη, την άμμο ανάμεσα στα δάχτυλά σας και το βάρος της πανοπλίας σας. Θα ακούσετε τον απόηχο των μονομάχων του παρελθόντος στις κατακόμβες του Κολοσσαίου και τον κρότο του ατσαλιού στην αρένα του. Θα γίνετε μονομάχος», υπόσχεται η διαφήμιση της Airbnb.
Οι επίδοξοι μονομάχοι μπορούν να εγγραφούν από τις 27 Νοεμβρίου έως τις 9 Δεκεμβρίου για μια ευκαιρία να βρεθούν ανάμεσα στους 16 που θα λάβουν μέρος σε μια «εικονική μάχη» μεταξύ τους με πλήρη εξάρτυση το διήμερο 7-8 Μαρτίου 2025. Η εμπειρία προσφέρεται δωρεάν, αλλά οι νικητές θα πρέπει να φροντίσουν οι ίδιοι τη μεταφορά και τη διαμονή τους στην Αιώνια Πόλη.
Το Αρχαιολογικό Πάρκο Κολοσσαίου, το οποίο υπάγεται στο ιταλικό υπουργείο Πολιτισμού, υπερασπίζεται τη συμφωνία, καθώς η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί εκτός των ωρών λειτουργίας του Κολοσσαίου και δεν θα παρεμποδίσει την πρόσβαση στον χώρο, ενώ το 1,5 εκατομμύριο δολάρια θα διατεθούν για τη συντήρηση και τη συνεχιζόμενη αποκατάσταση του μνημείου.
«Τόπος φάρσας για λίγους και εκλεκτούς»
Ωστόσο, η Επιτροπή Πολιτισμού της Ρώμης αντιδρά υποστηρίζοντας ότι το μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO δεν μπορεί να μετατραπεί σε λούνα παρκ. «Πρέπει να αποτρέψουμε τη μετατροπή του Κολοσσαίου σε τόπο φάρσας για λίγους και εκλεκτούς», δήλωσε η πρόεδρός της Έρικα Μπατάλια.
Ο Έντσο Φόσι, πολιτικός του κεντροαριστερού Δημοκρατικού Κόμματος που ελέγχει σήμερα τη Ρώμη, επέκρινε το Αρχαιολογικό Πάρκο του Κολοσσαίου, επειδή συμφώνησε με την Airbnb σε μια εποχή που πολλές ιταλικές πόλεις αγωνίζονται ενάντια στον υπερτουρισμό.
«Αφού η Airbnb κατέλαβε ουσιαστικά το ιστορικό κέντρο, το παραμόρφωσε πλήρως και το μετέτρεψε σε ένα μεγάλο τουριστικό πάρκο, θέλει τώρα να γελοιοποιήσει το Κολοσσαίο», δήλωσε. «Δεν βρισκόμαστε στη Ντίσνεϊλαντ, βρισκόμαστε στη Ρώμη. Κάθε τόσο κάποιος φαίνεται να το ξεχνάει αυτό».
Η αμφιλεγόμενη συνεργασία υποστηρίζεται επίσης από το κόμμα της Ιταλίδας πρωθυπουργού Τζόρτζια Μελόνι, Αδέλφια της Ιταλίας. «Επαναλαμβάνουμε την απόλυτη υποστήριξή μας για τη συμφωνία μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα στον πολιτισμό, μέσω συμπράξεων ή χορηγιών, υπό την προϋπόθεση ότι υποστηρίζουν πρωτοβουλίες που έχουν επιστημονική και πολιτιστική αξία και είναι εγκεκριμένες από το Υπουργείο Πολιτισμού», δήλωσε ο εκπρόσωπός του Φεντερίκο Μολικόνε.
Η Ρώμη σε αναζήτηση ισορροπίας
Η πόλη της Ρώμης, η οποία θα φιλοξενήσει εκατομμύρια επισκέπτες για το ανακηρυγμένο από το Βατικανό Ιερό Επετειακό Έτος 2025, αγωνίζεται να βρει την ισορροπία μεταξύ της διαχείρισης των πολιτιστικών της προσφορών και της μετατροπής της πόλης σε αυτό που κάποιοι καταγγέλλουν ως λούνα παρκ.
Η Φοντάνα ντι Τρέβι, η οποία υφίσταται μεγάλη ανακαίνιση, θα αρχίσει σύντομα να περιορίζει την πρόσβαση των τουριστών και ίσως αρχίσει να κόβει εισιτήρια στους τουρίστες που θέλουν να στηθούν στην ουρά για να ρίξουν τα νομίσματά τους στα νερά της, προσδοκώντας καλή τύχη.
Με πληροφορίες από: ‘We are not Disneyland’: Outrage in Rome over Airbnb ‘gladiator’ battles at the Colosseum by Barbie Latza Nadeau, CNN