Μέσα στην εβδομάδα θα υπογραφεί η σύμβαση για την Αττική Οδό με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Αυτό ανακοίνωσε ο CEO του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης, μιλώντας στο στούντιο του ΟΤ στην 88η ΔΕΘ. Όπως τόνισε ο κ. Πολίτης, η διαδικασία για την Αττική Οδό «έτρεξε» πολύ γρήγορα για τα ελληνικά δεδομένα. «Εγινε πολύ σωστή προεργασία και από τον παραχωρησιούχο, τρέξαμε αρκετά γρήγορα, προφανώς η δημόσια διοίκηση το θέλει, πρέπει να γίνει το έργο αυτό», είπε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι είναι η πρώτη φορά που γίνεται διαδοχή παραχωρησιούχου. Όπως εξήγησε, «δεν είναι πολύ εύκολο, ο δρόμος δεν σταματά. Θα πρέπει την ημερομηνία που θα γίνει η διαδοχή, να μη διαταραχθεί η λειτουργία για τον καταναλωτή. «Υπάρχει ένα καλό πείραμα να δούμε ότι αυτό θα δουλέψει κανονικά».
88η ΔΕΘ – ΟΤ FORUM: Όσα έγιναν τη δεύτερη μέρα
Μετά την υπγοραφή της σύμβασης, ακολουθείη κύρωση από τη Βουλή, με σκοπό το οικονομικό κλείσιμο ώστε η νέα παραχώρηση να γίνει πριν το τέλος του χρόνου, είπε ο CEO του ΤΑΙΠΕΔ. «Για εμάς είναι και ένα σημαντικό εθνικό θέμα, γιατί με το οικονομικό κλείσιμο θα εισπραχθούν 3,2 δισ. ευρώ. Είναι σχεδόν δύο μονάδες του ΑΕΠ και της μείωσης του χρέους. Αυτά πάνε εντός 10 ημερών προς απομείωση του χρέους», υπογράμμισε ο ίδιος.
Εγνατία
Για την Εγνατία ο κ. Πολίτης ανέφερε ότι διαφοροποιείται από την περίπτωση της Αττικής Οδού, ως προς το ότι στη δεύτερη ο παραχωρησιούχος εκμεταλλεύεται τον υπάρχοντα δρόμο. «Στην Εγνατία, εκτός της ανάταξης πολών σημείων του δρόμου –είναι πάνω από 700 χλμ, η μακρύτερη παραχώρηση στην Ευρώπη, αν όχι στον κόσμο- έχει επιπλέον σημασία ότι μέρος των υποχρεώσεων του παραχωρησικούχου θα είναι και η κατασκευή 4 κάθετων αξόνων». Η σύμβαση που έχει υπογραφεί θα περάσει σύντομα από τη Βουλή και θα ρυθμιστούν κάποιες λεπτομέρειες, θα συμπεριληφθούν στον σχετικό νόμο της κύρωσης διευκρινιστικές διατάξεις και γι’ αυτό καθυστερεί, όπως είπε. Συνεπώς, πρόσθεσε, δεν αθ γίνει αυτήν τη χρονιά το οικονομικό κλείσιμο. Το αρχικό τίμημα θα οριστεί όταν ιο διαδικασίες θα βρίσκονται κοντά στο οικονομικό κλείσιμο.
Λιμάνια
Αναφορικά με τα λιμάνια που βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ, ο Δημήτρης Πολίτης μιλώντας στο στούντιο του ΟΤ έδωσε την είδηση ότι για το λιμάνι του Ηρακλείου στις 18 του μηνός έχει προγραμματιστεί το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής. Διευκρίνισε με έμφαση ότι «μιλάμε για πώληση του 67% του οργανισμού που διαχειρίζεται το λιμάνι και προφανώς το Ελληνικό Δημόσιο μέσω του ΤΑΙΠΕΔ παραμένει και ως μέτοχος». Είπε, επίσης, ότι από το τίμημα των 80 εκατ. ευρώ για το 67%, το 50% του ποσού θα μείνει σε έναν ειδικό λογαριασμό του ταμείου στην ΤτΕ για να συγχηματοδοτηθούν άλλες υποδομές στα λιμάνια.
Μαρίνες
Για το ΤΑΙΠΕΔ και το υπουργείου Τουρισμού είναι πολύ σημαντικό περιουσιακό στοιχείο οι μαρίνες, υπογράμμισε ο κ. Πολίτης, καθώς προσελκύουν έναν υψηλού επιπέδου τουρισμό και περιβαλλοντικά καλός. «Και το βασικό είναι ότι αν εισπράττει μια μαρίνα 1 ή 2 ευρώ από τα λιμενικά τέλη, 7-8 ευρώ μένουν στην τοπική κοινωνία. Γι’ αυτό προσεγγίζουμε τις μαρίνες με βάση το πολλαπλασιαστικό αποτύπωμα στην τοπική κοινωνία», σημείωσε.
Ερωτηθείς για τη μαρίνα Καλαμαριάς είπε ότι σε αυτή τη φάση είναι προς διαβούλευση είναι η δεύτερη χωροθέτηση. Απαντώντας σε «υπερβολές» που έχουν ακουτεί, όπως είπε, ανέφερε: «Η Καλαμαριά είναι ένας παρατημένος χώρος, οι μισές θέσεις κενές της μαρίνας. Εμείς λέμε ότι αυτή η κατάσταση δεν αντικατοπτρίζει τις δυνατότητες της περιοχής και το γεγονός ότι η Θεσσαλονίκη δεν έχει μια σοβαρή μαρίνα. Το όφελος θα είναιο πολύ μικρό για το ΤΑΙΠΕΔ σε σχέση με της τοπικής κοινωνίας. Εμείς θα προχωρήσουμε. Αυτά που ακούγονται δεν ευσταθούν. Για το ξενοδοχείο υπάρχει η δυνατότητα να γίνει. Δεν λέμε ότι σώνει και καλά θα κάνει ξενοδοχείο ο επενδυτής».
ΔΕΠΑ Εμπορίας:
Όσον αφορά τη ΔΕΠΑ Εμπορίας, και την πρόθεση αποεπένδυσης της Helleniq Energy, o κ. Πολίτης αναφέρθηκε στο ΜΟU που έχει υπογραφεί και προβλέπει τα βήματα για την αποεπένδυση ή την επαναγορά του 33%. «Αυτό», είπε, «απαιτεί κάποιες παρεμβάσεις νομοθετικές. Είμαστε και σε διαδικασία για να γίνουν αυτές οι παρεμβάσεις, πρέπει να έχουμε καταρχήν μια συμφωνία επί των όρων. Αρα δουλεύουμε μαζί με την Helleniq Energy ώστε να καταλήξουμε σε όρους με βάση του οποίους μπορούμε να πούμε στο Ελληνικό Δημόσιο ότι είμαστε έτοιμοι. Είναι κάτι που δουλεύετα,ι αλλά όχι κάτι που θα γίνει αύριο».
Τουριστικά ακίνητα
«Τα τουριστικά ακίνητα είναι πολλών κατηγοριών. Αυτά που είναι στο δικό μας χαρτοφυλάκιο τα δουλεύουμε πολύ εντατικά με διαφόρων ειδών συναλλαγές. Εχουμε υπογράψει ΜΟU με την ΕΤΑΔ για να συμπράξουμε και να αλληλοβοηθηθούμε. Εχουμε επιλέξει δύο εμβληματικά ακίνητα: Το Tae Kwo Do, μια δύσκολη υπόθεση, και δεύτερη την Πλαζ της Βουλιαγμένης. Είμαστε σε ζύμωση με άλλους φορείς για να τρέξουν πιο γρήγορα», ανέφερε ο Δημήτρης Πολίτης.
Γραφειοκρατία
Ερωτηθείς σχετικά με τα γραφειοκρατικά εμπόδια, ο CEO του ΤΑΙΠΕΔ είπε πως ιδίως για τις μαρίνες το ταμείο έχει υποβάλει μεταρρυθμιστική πρόταση με σημαντικές αλλαγές που θα επισπεύσουν τις διαδικασίες, γιατί υπάρχουν επικαλύψεις μερικές φορές. Τόνισε την ανάγκη να υπάρχει ασφάλεια δικαίου «ώστε να ξέρει ο επενδυτής ότι αυτ΄που του λέμε μπορεί να γίνει». Διευκρίνισε ότι «Εμείς δεν νομοθετούμε. Προτείνουμε και έχουμε καταθέσει κάποιες προτάσεις προς μια πραγματική μεταρρύθμιση».