Την επιτακτική ανάγκη να συνεργαστούν οι ελληνικές με τις τουρκικές Αρχές για τη διαχείριση των προσφυγικών και μεταναστευτικών ροών, επεσήμανε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Νίκος Παναγιωτόπουλος, σε μια συγκυρία που οι άνθρωποι που περνούν παράτυπα τα σύνορα αυξάνονται ολοένα και περισσότερο.
«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι ροές έχουν αυξηθεί. Η αυξητική τάση έχει ξεκινήσει από το τέλος του προηγούμενου έτους και συνεχίζεται σταθερά καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024 (…) και αυτό προβληματίζει» εξήγησε χαρακτηριστικά ο υπουργός.
Σε περίπτωση που η κατάσταση στη Μέση Ανατολή εκτραχυνθεί «θα πιεστεί εξαιρετικά πάρα πολύ η Κύπρος, αναμένεται να πιεστεί και η Ελλάδα και η Τουρκία» προειδοποίησε ο κ. Παναγιωτόπουλος, μιλώντας στον ΣΚΑΪ.
«Στη διαχείριση των μεταναστευτικών ροών, Ελλάδα και Τουρκία έχουν να κερδίσουν και οι δύο εάν συνεργαστούν» τόνισε.
Η συνεργασία έχει μειώσει τις ροές στον Έβρο
Ήδη η συνεργασία των δύο χωρών φαίνεται, σύμφωνα με τον ίδιο «από τα αποτελέσματα που έχει αποδώσει αυτή η συνεργασία στο μέτωπο του Έβρου στα χερσαία μας σύνορα».
«Γιατί από τον Έβρο οι ροές είναι μειωμένες» τόνισε χαρακτηριστικά.
Το ναυάγιο της Σάμου δείχνει πόσο επικίνδυνο είναι το ταξίδι
Αναφερόμενος στο τραγικό ναυάγιο της Σάμου και τη δράση των διακινητών δήλωσε ότι «δείχνει το πόσο επικίνδυνο είναι το ταξίδι, έστω και αν είναι σύντομο, 1 με 2 μίλια η απόσταση από τα μικρασιατικά παράλια μέχρι τα νησιά μας, και θέμα λίγων λεπτών, εάν το ταξίδι αυτό γίνεται με ένα πολύ γρήγορο ταχύπλοο, όμως στη θαλασσοταραχή το ταχύπλοο δεν μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα και όταν το κάνει θέτει σε κίνδυνο τις ζωές των επιβατών».
Σημείωσε ότι, πλέον τα κυκλώματα διακινητών είναι πιο οργανωμένα «και το ταχύπλοο κάνει τη δουλειά του στα πλαίσια της λειτουργίας μίας εγκληματικής οργάνωσης, η πολλών, πού είναι οι διακινητές».
«Εκεί λοιπόν πρέπει να στρέψουμε την προσοχή μας, δεν μιλάμε πολύ για τα κυκλώματα των παρανόμων διακινητών, αυτές τις εγκληματικές οργανώσεις που εκμεταλλεύονται τους ανθρώπους, τους παίρνουν φαντάζομαι ότι έχουν και δεν έχουν, γιατί για να μαζέψεις λεφτά από τις χώρες που έρχονται, φαντάζομαι ότι πρέπει να πουλήσεις όλα τα υπάρχοντά σου για να κάνεις το ταξίδι, και φυσικά τους βάζουν και σε κίνδυνο ζωής, τους μεταφέρουν απέναντι στα 5 μποφόρ στα 6, το ταχύπλοο με 30 και βάλε επάνω, έχεις σοβαρό κίνδυνο να ανατραπεί και να προκληθεί ναυάγιο» κατέληξε.
«Χρειάζεται λοιπόν μία οργανωμένη συνεργασία βάση συντονισμού με τις τουρκικές αρχές» σημείωσε.