Την ακύρωση της υπουργικής απόφασης που τους υποχρεώνει να τοποθετήσουν στα επαγγελματικά οχήματα τους ειδικό σήμα στα ελληνικά και αγγλικά για την χρήση ΡΟS ζητούν με προσφυγή τους στο Συμβούλιο της Επικρατείας οι οδηγοί ταξί.
Στο Ανώτατο Δικαστήριο της χώρας έχουν προσφύγει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων Ταξί και Αγοραίων, οι Σύνδεσμοι Επαγγελματιών Αυτοκινητιστών Οχημάτων με Μετρητή Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Κέρκυρας, Ηρακλείου, Μυτιλήνης και ο Σύνδεσμος Ραδιοταξί.
Ταξί: Ταμπέλες ή πρόστιμο 1.000 ευρώ – Ξεκινά η αντιστροφή μέτρηση για τα αυτοκόλλητα
Τι ζητούν οι οδηγοί ταξί
Όλοι οι προσφεύγοντες στρέφονται κατά της από 1ης Αυγούστου 2024 απόφασης του υπουργού Εθνικής Οικονομίας που υποχρεώνει τους οδηγούς ταξί να τοποθετούν στο πίσω δεξιό τμήμα του παρμπρίζ ειδικό σήμα διαστάσεων 25×12 το οποίο θα γνωστοποιεί στα ελληνικά και αγγλικά την κατοχή POS.
Οι οδηγοί ταξί ζητούν από τη δικαιοσύνη να ανασταλεί και να ακυρωθεί η επίμαχη υπουργική απόφαση, η οποία μεταξύ των άλλων προβλέπει ότι η μη τοποθέτηση του επίμαχου σήματος, αυτομάτως μεταφράζεται σε πρόστιμό των 1.000 ευρώ.
Με το δικόγραφο τους μεταξύ άλλων υποστηρίζουν ότι η προσβαλλόμενη υπουργική απόφαση παραβιάζει την Ευρωπαϊκή νομοθεσία (οδηγία 2014/45/ΕΕ), τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και δεν έχει ειδική και εμπεριστατωμένη αιτιολογία.
Παράλληλα, επισημαίνουν ότι δημιουργεί προβλήματα ασφαλείας η τοποθέτηση του σήματος στο πίσω δεξί τζάμι του οχήματος γιατί περιορίζει την ορατότητα.
Να σημειωθεί, ότι η επίμαχη υπουργική απόφαση μεταξύ των άλλων προβλέπει ότι η μη τοποθέτηση του επίμαχου σήματος, επιφέρει πρόστιμο των 1.000 ευρώ.
POS: Η διάταξη
Αναγραφή δυνατότητας πληρωμής μέσω κάρτας σε συγκεκριμένους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας – Προσθήκη παρ. 9α και 9β στο άρθρο 66 ν. 4446/2016
Στο άρθρο 66 του ν. 4446/2016 (Α 240), περί υποχρέωσης ενημέρωσης καταναλωτή, προστίθενται παρ. 9α και 9β ως εξής:
«Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών που εκδίδεται μετά από εισήγηση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) δύναται να προσδιορίζεται ο μορφότυπος της αναγραφής της παρ. 1, τα σημεία εντός της επιχείρησης στα οποία τίθεται η αναγραφή αυτή για τις εκάστοτε δραστηριότητες, ο τρόπος παραγωγής και διάθεσης των αναγραφών αυτών, ο τρόπος κάλυψης της δαπάνης και κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εψαρμσγή του παρόντος.
Με όμοια απόφαση προσδιορίζονται οι Κωδικοί Αριθμοί Δραστηριότητας των δραστηριοτήτων που ακολουθούν τους προσδιοριζόμενους μορφότυπους.
9β. Η Α.Α.Δ.Ε. είναι αρμόδια, παράλληλα με τα όργανα της παρ. 4, να επιβάλλειτις κυρώσεις της παρ. 2 για παραβάσεις της παρ. 1, όταν αυτές αφορούν δραστηριότητες που προσδιορίζονται με την απόφαση του δεύτερου εδαφίου της παρ. 9α. Κατά διοικητικής κύρωσης της παρούσας που επιβάλλεται από την Α.Α.Δ.Ε. επιτρέπεται η άσκηση προσφυγής ενώπιον του αρμόδιου Διοικητικού Πρωτοδικείου, χωρίς διαδικασία ενδικοφανούς προσφυγής. Η μείωση της παρ. 9 ισχύει και για τα πρόστιμα που επιβάλλονται σύμφωνα με την παρούσα. Αν το πρόστιμο επιβάλλεται από την Α.Α.Δ.Ε., η μείωση ισχύει σε περίπτωση καταβολής εντός εξήντα (60) ημερών από την Κοινοποίηση της σχετικής πράξης στον υπόχρεο.».