Πάνω από τέσσερις ώρες κράτησε το χθεσινό Υπουργικό Συμβούλιο υπό τον Πρωθυπουργό στο Μέγαρο Μαξίμου, το πρώτο της νέας σεζόν και το τελευταίο πριν από τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Οι Υπουργοί δεν περιορίστηκαν σε συζήτηση για τα νομοσχέδια από τα οποία βγήκε σειρά ειδήσεων αλλά και σε ευρύτερη συζήτηση για την τετραετία που διανύει η Κυβέρνηση, για την οικονομία και την ακρίβεια αλλά και για τα τροχαία δυστυχήματα.
Υπουργός ο οποίος συμμετείχε στην τετράωρη ζύμωση έλεγε στο CNN Greece πως η συζήτηση περιεστράφη και γύρω από τις προεκλογικές δεσμεύσεις της Κυβέρνησης με τον Πρωθυπουργό να τονίζει στο υπουργικό σχήμα πως οι πολίτες με βάση αυτό θα κρίνουν την Κυβέρνηση.
«Τελεία και παύλα, αν τα έκανα πέτυχα – αν όχι απέτυχα» ειπώθηκε κεκλεισμένων των θυρών σύμφωνα με πληροφορίες.
Στο κομμάτι της ακρίβειας ο Νίκος Παπαθανάσης παρουσίασε την εξέλιξη του ποσοστού του πληθωρισμού στην Ελλάδα σε σχέση με την Ε.Ε. τους τελευταίους μήνες όπου καταγράφεται μεγαλύτερος πληθωρισμός στην ευρώπη σε σχέση με την χώρα μας ενώ αποτυπώνεται και η επίδραση του ελαιολάδου στον πληθωρισμό των τροφίμων.
Η αύξηση των τιμών ελαιολάδου (Ιουλ. 2023 – Ιουλ. 2024) αγγίζει το 56,7 % και η συνολική επίδραση στον πληθωρισμό τροφίμων το 2,26%.
Τα 2,5 ευρώ στην Αττική οδό και το εφάπαξ των 3,2 δις
Ανώτερος παράγοντας του Υπουργείου Υποδομών έλεγε στο CNN Greece πως αυτή την ώρα γίνεται ένας αγώνας δρόμου για να προχωρήσει η σύμβαση παραχώρησης υπηρεσιών χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης της Αττικής Οδού.
Υπενθυμίζεται πως ο διαγωνισμός ξεκίνησε από τον Ιανουάριο του 2022 για τη νέα σύμβαση με διάρκεια 25 ετών. Τον Ιούλιο του 2023, το Ταμείο έλαβε προσφορές από έξι επενδυτικά σχήματα και τον Οκτώβριο του 2023 ανακηρύχθηκε ο ανάδοχος του έργου έναντι τιμήματος 3.270.000.000 ευρώ.
Το ποσό αυτό θα δοθεί εφάπαξ ενώ το Ελληνικό Δημόσιο μέσω του ΤΑΙΠΕΔ θα εισπράττει σε ετήσια βάση το 7,5% των ακαθάριστων εσόδων της Αττικής Οδού για όλη τη διάρκεια της σύμβασης παραχώρησης.
Η δε μείωση στο αντίτιμο διόδου (τα 2,5 πλέον ευρώ) θα μείνει υποχρεωτικά για τουλάχιστον πέντε χρόνια μετά τη θέση σε ισχύ της νέας σύμβασης παραχώρησης.
Πηγή του CNN Greece στο Υπουργείο Μεταφορών εξηγούσε πως όλα αυτά τα έργα που έγιναν τον τελευταίο καιρό στην Αττική Οδό (βλ. ασφαλτοστρώσεις) προβλέπονταν από την σύμβαση να γίνουν κατά την παράδοση του έργου στο ελληνικό κράτος και πως ήδη άλλαξαν όλα τα μηχανήματα τα οποία έχουν κλείσει ήδη 8 έτη λειτουργίας, όλα αυτά βέβαια θα πρέπει να ελεγχθούν πως έχουν γίνει σωστά.
Υποχρέωση αναφοράς περιστατικού ενδοοικογενειακής βίας από φαρμακοποιούς
Σημαντικές αλλαγές φέρνει ο Γιώργος Φλωρίδης με το νομοσχέδιο για την ενδοοικογενειακή βία.
Προτείνεται αρχικώς ο επανακαθορισμός της έννοιας του «συντρόφου» κατά την υπαγωγή στον ν. 3500/2006, ενώ εντάσσεται στο ρυθμιστικό πεδίο του νόμου η απειλή μέσω επίμονης καταδίωξης ή αθέμιτης παρακολούθησης μέλους οικογένειας. Επίσης, επιδιώκεται η αντιμετώπιση του άμεσου κινδύνου με πρόβλεψη ρυθμίσεων σχετικά με την προδικασία, τη λήψη προληπτικών μέτρων και μέτρων δικονομικού καταναγκασμού, την αρμοδιότητα, την παραπομπή, την εκδίκαση και την εκτέλεση της ποινής επί αδικημάτων ενδοοικογενειακής βίας.
Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον πως επεκτείνεται ο κατάλογος των επαγγελματιών που έχουν υποχρέωση αναφοράς εγκλημάτων ενδοοικογενειακής βίας με την ένταξη των φαρμακοποιών και των φυσιοθεραπευτών.
Αυστηροποίηση για το κράνος
Πέρα από τα όσα ανακοινώθηκαν επίσημα, η συζήτηση περιεστράφη και γύρω από τα θέματα της καθημερινότητας. Έντονα προβληματισμένος για την τα τροχαία δυστυχήματα στα οποία εμπλέκονται δίκυκλα εμφανίστηκε ο Ύπ. Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης. Σύμφωνα με πληροφορίες στο τραπέζι έπεσαν ιδέες για ιδιαίτερα αυστηρά μέτρα σε περίπτωση που εντοπιζονται οδηγοί χωρίς κράνη. Στη συζήτηση συμμετείχε και ο Μιχάλης Χρυσοχοίδης με πηγές του Υπουργείου να τονίζουν πως γράφονται συνεχώς τέτοιες κλήσεις οι οποίες δεν σβήνονται. Η κατάσταση είναι καλύτερη στην Αθήνα σχολιάστηκε στους Υπουργούς με πολλούς να λένε πως στην περιφέρεια όμως η εικόνα είναι τρισχειρότερη.
Ταυτόχρονα πηγές του CNN Greece τόνιζαν πως το αμέσως επόμενο διάστημα θα υπάρξει σημαντική εξέλιξη στην τοποθέτηση περισσότερων καμερών στους δρόμους τόσο για την καταγραφή παραβάσεων όσο και αντιμετώπισης του εγκλήματος, ένα πάγιο αίτημα της γαλάζιας βάσης.